top of page
חיפוש

המועמדים לנשיאות ארה"ב והשפעתם על השווקים


המועמדים לנשיאות

בנובמבר שנה זו, יתקיימו הבחירות לנשיאות ארה"ב. המועמדים המובילים הם הנשיא המכהן ג'ו ביידן מהמפלגה הדמוקרטית, ודונלד טראמפ, הנשיא לשעבר מהמפלגה הרפובליקנית. לאחר עימות טלוויזיוני בשידור חי שהיה בינהם בשבוע שעבר, ניראה שביידן לא תיפקד 100% מבחינה קוגנטיבית (אולי דמנציה בשלב די מתקדם) ונפל בסקרים. כרגע דונלד טראמפ הוא המועמד המוביל.

 

אז קצת יותר על המועמדים לנשיאות ארה"ב בנובמבר ומהי השפעתם על שוק ההון?

 

רקע על המועמדים השונים:

הנשיא המכהן ג'ו ביידן, מהמפלגה הדמוקרטית, התמודד בבחירות המקדימות של מפלגתו וזכה במועמדות ללא התנגדות משמעותית. סגניתו, קמלה האריס, תהיה המועמדת שלו לסגנית הנשיא.

 

דונלד טראמפ, הנשיא לשעבר מהמפלגה הרפובליקנית, ניצח בבחירות המקדימות של המפלגה שלו. הוא טרם הודיע ​​מי יהיה או תהיה המועמד/ת שלו לסגנ/ית נשיא.

 

מועמדים נוספים עשויים להתמודד בבחירות הכלליות או בפריימריז של מפלגות קטנות, אך לא סביר שיהיה להם סיכוי משמעותי לזכות בנשיאות.


במקרה וביידן יפרוש מהמרוץ לאור מצבו הרפואי, סביר שקמלה האריס תרוץ במקומו. אם קמלה האריס לא תרוץ לנשיאות במקומו, שני מועמדים הוזכרו כמועמדים אפשריים: גאווין ניוסם – מושל קליפורניה, ומייקל בלומברג – מייסד ומנכ"ל אימפריית המידע הפיננסי, בלומברג. גם מישל אובמה הוזכרה כמועמדת אפשרית אך היא פסלה זאת ואמרה שהיא לא מתכוונת לרוץ.


חשוב לציין שבמקרה וביידן יפרוש והאריס לא תרוץ לנשיאות במקומו, לא תוכל המפלגה הדמוקרטית להשתמש בכל התרומות שגוייסו עבור מסע הבחירות של השניים. עובדה זו מחזקת את מעמדה של האריס ומכבידה על מועמד כמו גאווין ניוסם שצריך לגייס תרומות שוב בזמן שנותר. לעומתו, מייקל בלומברג יוכל לגייס כספיים ממקורות עצמיים בשל עושרו ואין לו צורך במסע גיוס תרומות ממושך אך יש התנגדות במפלגה הדמוקרטית למועמדותו כי הוא "מיליארדר" ואולי גם בשל היותו יהודי.

 

להלן כמה פרטים נוספים על המועמדים המובילים ואהדתם ע"י שוק ההון:


ג'ו ביידן:

* בן 82, הנשיא המכהן ה-46 של ארצות הברית.

* כיהן כסגן הנשיא תחת ברק אובמה בשנים 2009 עד 2017.

* ידוע במדיניותו המרכזית ובגישתו האוהדת והליברלית לאיגודים המקצועיים והגירה.

* מתמקד בנושאים כמו שינויי אקלים, בריאות וכלכלה.

* לאחר העימות הטלוויזיוני מול טראמפ, יש המאבחנים את מצבו כדמנטי.

* כיצד יגיב שוק ההון אם יבחר: הנשיא מוכר ושוק ההון לא ישתנה משמעותית אם ביידן ייבחר שוב. אם השוק יאמין לביידן שבכוונתו באמת להעלות מיסים וזה לא רק מס שפתיים לאגף השמאלי במפלגה, שוק ההון יגיב בירידות. צריך לזכור שכדי להעלות מיסים צריך גם הסכמה של שני בתי הקונגרס.

 

דונלד טראמפ:

* בן 78, כיהן כנשיא ה-45 של ארצות הברית בשנים 2017 עד 2021.

* איש עסקים וטלוויזיה ידוע.

* ידוע בסגנון התקשורת הבוטה שלו ובמדיניותו השמרנית.

* מתמקד בנושאים כמו הגירה, כלכלה וסחר.

* כיצד יגיב שוק ההון אם יבחר: שוק ההון יגיב משמעותית בחיוב אם ייבחר שוב מאחר ותוכניותיו כוללות קיצוץ מיסי חברות ואין ספק שיפעיל לחץ משמעותי על הנגיד להוריד ריבית, כמו שעשה במהלך כהונתו הראשונה.

במיקרה ויו"ר הפד, ג'רום פאוול, לא יתחיל בהורדות הריבית טראמפ יחליפו במהירות האפשרית.

 

קמלה דווי האריס:

  • קמלה האריס היא פוליטיקאית ומשפטנית אמריקאית המכהנת כיום כסגנית הנשיא ה-49 של ארצות הברית תחת הנשיא ג'ו ביידן.

  • האריס היא האישה הראשונה בתולדות ארה"ב המכהנת כסגנית הנשיא.

  • אישה ממוצא מעורב: אביה יליד ג'מייקה ממוצא אפריקאי, ואמה ילידת הודו.

  • קריירה משפטית מרשימה: כיהנה כתובעת הכללית של קליפורניה בין השנים 2011 ו-2017.

  • קריירה פוליטית: נבחרה למועצת העיר סן פרנסיסקו בשנת 2003, שם כיהנה עד 2011. לאחר מכן, כיהנה כתובעת הכללית של קליפורניה.

  • סגנית הנשיא: נבחרה לצד ג'ו ביידן בבחירות 2020.

  • כיצד יגיב שוק ההון אם תיבחר: במקרה וקמלה האריס או גאווין ניוסם – מושל קליפורניה יזכו בנשיאות, שוק ההון יגיב בירידות כנראה כי לשניהם מדיניות ליברלית מאוד.

 

חשוב לציין שמדובר במרוץ הבחירות לנשיאות, וגורמים רבים יכולים להשפיע על תוצאות הבחירות, כולל מצב הכלכלה, האקלים הפוליטי והאירועים שיתרחשו מעתה ועד לבחירות בנובמבר 2024.

 

לפי פרשנים רבים, לא סביר שביידן יוחלף כי האריס, שהיא חסרת מושג וניסיון ביחסים בין לאומיים ובמדיניות חוץ, תהיה אפשרות גרועה יותר מביידן, מה שמרמז כי סיכוייה לזכות בבחירות כלליות כנראה נמוכים.


לסיכום, במקרה וביידן או טראמפ יבחרו, השווקים הפיננסים יקבלו זאת בצורה חיובית. במיוחד אם טראמפ יזכה בנשיאות. במקרה ומועמד אחר יזכה (מלבד בלומברג) הדבר ישפיע בצורה שלילית על שוק ההון.

 

מה קרה בשבוע שעבר בשווקים? 

  • ביום שישי פורסם בארה"ב השינוי במספר המועסקים לחודש יוני. הנתון הראה על עלייה של 218 אלף משרות, גבוה מהציפיות שעמדו על 191 אלף ומהנתון הקודם שעמד על 206 אלף משרות. צריך להתייחס בספקנות למספר זה כי המספרים למאי ואפריל תוקנו כלפיי מטה בעשרות אלפיי משרות. המדד משקף את השינויים במספר המועסקים במגזר הלא-חקלאי ומהווה אינדיקטור חשוב לבריאות שוק העבודה האמריקאי. העלייה במספר המשרות מצביעה על התחזקות בשוק העבודה. הנתון עשוי להשפיע על החלטות הפדרל ריזרב בנוגע למדיניות המוניטרית כמו הורדת ריבית או במקרה של שוק עבודה חזק, המתנה עם הורדות הריבית.

 

  • ביום שישי פורסם בארה"ב נתון שיעור האבטלה לחודש יוני. הנתון הראה על עלייה ל-4.1%, מעט מעל הציפיות שעמדו על 4.0% ומהנתון הקודם שעמד גם הוא על 4.0%. מדד זה משקף את אחוז האנשים המובטלים מכלל כוח העבודה ומהווה אינדיקטור חשוב לבריאות שוק העבודה האמריקאי. העלייה בשיעור האבטלה מצביעה על חולשה מסוימת בשוק העבודה (סותר את הנתון הקודם). זה עלול להעיד על האטה בפעילות הכלכלית או ירידה בביקוש לעובדים. המשמעות היא שהמשך העלייה באבטלה עלול להשפיע על החלטות הפדרל ריזרב בנוגע למדיניות המוניטרית כמו הפחתת הריבית.

 

אירועים חשובים השבוע 

  • ביום חמישי צפוי להתפרסם בארה"ב מדד המחירים לצרכן (שנתי) לחודש יוני. הצפי הוא לעלייה של 3.1%, לעומת הנתון הקודם שעמד על 3.3%. מדד זה משקף את השינויים במחירים של סל מוצרים ושירותים לצרכנים ומהווה אינדיקטור מרכזי להערכת האינפלציה במשק האמריקאי. הירידה הצפויה במדד מצביעה על התמתנות לחצי האינפלציה. זה עשוי להקל על הלחצים האינפלציוניים הכלליים במשק. המשמעות היא שהמשך הירידה באינפלציה יכול להפחית את הלחץ על הפדרל ריזרב להעלות את הריבית.

 

  • ביום שישי צפוי להתפרסם בארה"ב מדד המחירים ליצרן (חודשי) לחודש יוני. הצפי הוא לעלייה של 0.1%, לעומת הנתון הקודם שעמד על ירידה של 0.2%. מדד זה משקף את השינויים במחירים של מוצרים ושירותים ברמת היצרן ומהווה אינדיקטור חשוב ללחצי האינפלציה בשרשרת האספקה. העלייה הצפויה במדד מצביעה על חידוש מסוים בלחצי המחירים על היצרנים. זה עשוי להצביע על התגברות לחצי האינפלציה במשק.

 

  • ביום שישי צפוי להתפרסם בארה"ב מדד סנטימנט הצרכנים של מישיגן לחודש יולי. הצפי הוא לירידה לרמה של 67.0 נקודות, לעומת הנתון הקודם שעמד על 68.2 נקודות. מדד זה משקף את תחושת הביטחון של הצרכנים במצב הכלכלי הנוכחי והעתידי ומהווה אינדיקטור חשוב להוצאות הצרכנים, המהוות חלק משמעותי מהפעילות הכלכלית במשק. הירידה הצפויה במדד מצביעה על דאגות גוברות בקרב הצרכנים לגבי הכלכלה. זה עלול להצביע על ירידה בביטחון הכלכלי ובביקוש לצריכה. הנתון עשוי להשפיע על החלטות הפדרל ריזרב בנוגע למדיניות המוניטרית, כמו הורדת הריבית, במטרה לתמוך בביטחון הכלכלי של הצרכנים ולשמור על יציבות כלכלית.

 

חברות חשובות בכותרות  

  • מניית טסלה (TSLA), ענקית הרכבים החשמליים הנסחרת לפי שווי של 836 מיליארד דולר, עלתה בשבוע החולף ב-25% לאחר שהחברה דיווחה על מסירות רכבים ברבעון השני שהיכו את תחזיות וול סטריט. יצרנית הרכבים החשמליים מסרה 443,956 רכבים במהלך הרבעון השני, לעומת תחזית קונצנזוס של 439,302 מסירות. החברה ציינה כי ייצרה כ-411,000 רכבים ומסרה כ-444,000 רכבים, עם 422,405 רכבי מודל 3/Y ו-21,551 רכבים מדגמים אחרים. בנוסף לכך, טסלה דיווחה על פריסת סוללות בהספק של 9.4 "ג'יגה-וואט שעה" ברבעון השני, שיא חדש עם עלייה של 129% לעומת הרבעון הקודם, מה שהעלה את המניה בצורה תלולה. בעקבות כך, העלה האנליסט דן אייבס מוודבוש את תחזית המחיר לטסלה ל-$300, וגם ציין את הפוטנציאל הגבוה של תחום ה-AI בחברה. בשני ימי המסחר הראשונים השבוע עלתה המניה בעוד כ- 5%.

 

  • מניית AMD, ענקית השבבים הנסחרת לפי שווי של 278 מיליארד דולר, עלתה בשבוע האחרון ב-6.6% לאחר שהאנליסט פייר פרגו מ-New Street Research המליץ על AMD ו-TSMC כמניות המובילות בתחום השבבים. פרגו ציין כי מניית אנבידיה (NVDA) עשויה לעלות רק בתרחיש אופטימי במיוחד בו התחזיות ל-2025 ישתפרו משמעותית, בעוד ש-AMD ו-TSMC מציגות פוטנציאל צמיחה חזק גם בתרחישים הבסיסיים והגבוהים. פרגו קבע מחיר יעד של 345 דולר למניית AMD לשנת 2026 ו-235 דולר ל-12 החודשים הקרובים, מה שמצביע על עלייה של 38% מהרמות הנוכחיות. בעקבות ההמלצה החיובית, מניית AMD זינקה במסחר השבועי.

 

  • מניית ריביאן (RIVN), יצרנית הרכבים החשמליים הנסחרת לפי שווי של 14.7 מיליארד דולר, עלתה בשבוע החולף ב-9.9% לאחר שהחברה פרסמה דו"ח מסירות לרבעון השני שהכה את התחזיות. ריביאן מסרה 13,790 רכבים ברבעון השני, מעל התחזיות של 13,000 עד 13,300 רכבים, וייצרה 9,612 רכבים, גם זה מעל התחזיות של 9,100 עד 9,300. החברה שמרה על תחזית הייצור השנתית של 57,000 רכבים. בנוסף, החברה הכריזה שבוע קודם לכן על מיזם משותף עם פולקסווגן בשווי של עד 5 מיליארד דולר, כאשר פולקסווגן השקיעה מיליארד דולר בריביאן וצפויה להשקיע עוד 4 מיליארד דולר בשנים הקרובות. המיזם יספק לריביאן תוכנה לפלטפורמות הרכבים החשמליים שלה ויעניק לה את המימון הדרוש. מניית ריביאן קיבלה גם שתי העלאות מחיר יעד מאנליסטים: RBC Capital העלתה את תחזית המחיר השנתית מ-11 דולר ל-14 דולר למניה, ו-Canaccord Genuity העלתה את תחזית המחיר מ-20 דולר ל-30 דולר למניה.

 

 

 ביצועי התיקים שלנו

(נכון ל- 9/7/2024 לפני המסחר)

 

ביצועי תיק הפרמיום

ההשקעה הראשונית בתיק:  100,000 $ (תחילת 2017).

שווי התיק הנוכחי: 4,593,027 $ (עליה מ- 4,551,187 $ לפני שבוע).

העלייה בשווי התיק בשנת 2023: 94.77%.

העלייה בשווי התיק מתחילת השנה (בשנת 2024): 57.43%. ראו את עליית תיק הפרימיום לעומת המדדים העיקריים:


תוכלו להצטרף לתיק הפרמיום ולראות מי הן החברות המרכיבות את התיק כאן. מחיר תיק הפרמיום הוא 80 ש"ח לחודש או 960 ש"ח לשנה.

 

ביצועי תיק הבינה המלאכותית

ההשקעה הראשונית בתיק: כ- 100,000 $ (תחילת יולי 2023).

שווי התיק הנוכחי: $227,175 (מ- $221,792  לפני שבוע).

הרווח מיולי ועד סוף 2023: $19,273 או 19.27%.

העלייה בשווי התיק מתחילת השנה (בשנת 2024): 93.52%

ס"ה עלה תיק ה- AI ב- 127.02% תוך 12 חודשים מהשקתו.


ראו את עליית התיק לעומת המדדים העיקריים:


תוכלו להצטרף לתיק הבינה המלאכותית ולראות מי הן החברות המרכיבות את התיק כאן. מחיר תיק הבינה המלאכותית הוא 60 ש"ח לחודש או 720 ש"ח לשנה.

 

מניות מדווחות השבוע

ראו את החברות המדווחות השבוע בטבלה למטה.

 

לסיכום

ניראה שהמועמדים הסופיים לנשיאות ארה"ב עדיין לא נקבעו. במיוחד מועמד המפלגה הדמוקרטית. העימות הטלוויזיוני בין ביידן לטראמפ חשף את מצבו הקוגנטיבי של ביידן וניראה בעימות שהוא לוקה בדמנציה. קשה לו לזכור או לשמור על חוט המחשבה. קמלה האריס היא המועמדת המובילה להחליפו במקרה ויפרוש מהמרוץ ונתפסת כלא מוכרת ולא טובה לשוק ההון. כרגע, סיכוייה מול טראמפ קלושים.


טראמפ כנראה יצא מהעימות הטלוויזיוני כשידו על העליונה וניתפס כטוב לשווקים הפיננסים. זאת בשל כוונתו להוריד מיסים ובהשפעת הקדנציה הראשונה שלו כנשיא, בה פעל נמרצות לחיזוק שוק ההון.


בינתיים, המדדים ממשיכים לכבוש שיאים. מדד הדגל האמריקאי S&P500 שבר את שיא כל הזמנים 34 פעמים מתחילת השנה, כמעט פי שלושה מהממוצע ההיסטורי. ראלי חזק כזה יכול להרתיע משקיעים מכניסה לשוק בציפייה לתיקון חד במחירי המניות, אך הנתונים מ־75 השנים האחרונות מראים שהתיקון לא בהכרח מגיע והסיכוי הוא דווקא להמשך העליות.


השקעות מוצלחות לכולן/ם!

 

תוכלו להירשם לבלוג זה חינם כאן ולהתחיל לקבל במייל מאמרים הדנים בתחום ההשקעות.

תוכלו גם לעקוב אחרינו בטוויטר כאן, שם אנחנו מפרסמים עדכונים קצרים יותר.

 

שימו לב שבמאמר זה אנחנו משתפים אתכם בתחזיותינו, דעותינו ושיקולינו לצורכי מידע, אך אין זה יעוץ או הכוונה כיצד לפעול ו/או לנהל את השקעותיכם ויתכן ואנו משקיעים בחלק או בכל החברות המוזכרות במאמר. על כל אחד ואחת לבצע את בדיקותיו/ה ולהסיק מסקנות בהתאם להעדפותיו/ה.

 

זכרו, המנוי לתיק הפרמיום, תיק הצמיחה ותיק ה- AI הוא מנוי לשנה. כברירת מחדל המנוי מתחדש אוטומטית כל שנה. תוכלו לסיים את המנוי שלכם בכל עת דרך הפרופיל שלכם/ן (בחרו מהתפריט "המנוי שלי", בחרו בסוג המינוי ו"ביטול מנוי") באתר זה. אם אתם מקבלים את המאמרים גם בהודעות ווטסאפ, תוכלו גם לשלוח הודעת "בקשה להפסקת מנוי פרמיום או צמיחה" או להפסקת השליחה בווטסאפ בלבד

78 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page